• budowa wodociągu

    Chciałbym podłączyć wodę do działki jednak koszt budowy wodociągu w moim przypadku wynosi ok 25 tys ( 40 m wodociągu,fi 100 przecisk do rury fi 300 żeliwnej +przyłącze ) . Zastanawiam się wiec nad zbudowaniem studni wierconej . w związku z tym mam pytanie czy ktoś z Was korzysta z takiej studni do zaopatrywania domu jednorodzinnego i czy to się sprawdza ? Czy orientujecie się jaki jest koszt budowy oraz utrzymania takiej studni? Mam zamiar oprócz przyłącza wodociągowego wywiercić własnę studnię. Chciałbym, aby główny pobór wody w domu pochodził ze studni, a tylko w razie konieczności woda pobierana była z wodociągu.Można zatopić tensometr, spiąć go z miernikiem przemysłowym itd.

    Znalezione obrazy dla zapytania wodociag

    Starym i dobrym pomiarem słupa wody w studniach jest pomiar ciśnienia wypieranego słupa wody z cienkiej rurki pomiarowej.

    Do studni wpuszczamy cienki wąż igielitowy z obciążonym końcem. Początek węża podłączamy do malutkiej pompki powietrza (podobnej do akwaryjnych). Mierzymy ciśnienie w tym wężu. Z jego otwartego końca na dnie studni bąbelkuje powietrze po wyparciu całego słupa wody. (wąż ma być cienki) Geometria układu nie ma znaczenia. Pomiar może być w piwnicy a studnia w ogrodzie. (naczynia połączone). 1 atm=10m słupa wody (dość dobre przybliżenie). Jeżeli manometr wskaże 0.5 atm to znaczy, że jest tam ok. 5m wody. Manometr może być kontaktowy (z nastawnymi stykami). Reszta jest prosta.

    Do pobierania wody ze studni mam zamiar wykorzystać hydrofor przelotowy ze zbiornikiem pojemnościowym ok. 300 litrów.

    mozesz polaczyc wodociag i studnie. Najlepiej to zrobic w piwnicy/kotlowni, czy gdzies gdzie masz jakas rozdzielnie. Jedyny warunek to zastosowanie zaworow zwrotnych, aby wody nie mogly sie "wymieszac".

    Załóżmy, że punktem zejścia się obu instalacji będzie zbiornik hydroforu. Jednym króćcem do zbiornika pompa będzie tłoczyć wodę ze studni, zaś drugim króćcem podłączę do zbiornika hydroforu wodociąg. Pompa powinna tłoczyć wodę do momentu, aż w zbiorniku hydroforu zostanie osiągnięte założone ciśnienie.

    Jednak jak zapobiec sytuacji, aby zbiornik hydroforu napełniał się wodą ze studni, a nie wodą "wpychaną" do niego z wodociągu?

     

    Należałoby chyba zastosować na króćcu wodociągu elektrozawór, który byłby otwierany w momencie gdy w studni zacznie robić się sucho (przy okazji automatycznie odcinane byłoby zasilanie pompy, aby ta się nie zatarła).

    I wszystko wyglądałoby pięknie, tylko jak nie bawiąc się w "Adama Słodowego" rozwiązać kwestię sprawdzania stanu wody w studni? Naprawdę nie ma gotowych rozwiazań? A może wystarczyłby pogotowie wodociągowe telefon  jakiś czujnik poziomu wody umieszczony na najniższej bezpiecznej granicy poziomu wody w studni?

    Natomiast zeby woda z wodociagu byla zalanczana automatycznie bo braku wody w studni trzeba by jakis elektrozawor i czujnik ze brakuje wody w studni. 

    Jak do tego dołączyć wodociąg, w którym miejscu? No i jak w razie potrzeby "automatycznie" przełączać się z poboru studziennego na wodociąg?

    .


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :