• ogrzewanie

    u mnie również  już drugi sezon z tą pompą. Moc 10 KW, 300 L zbiornik CWU, gdzieś ~180 m2 ogrzewania po podłogach, ściany ytong 40 cm, dach 30 cm wełny, 6 okien połaciowych.W normalnych warunkach temperatura ciepłej wody nie spada u mnie poniżej 30 st. C na dole zasobnika, co oznacza ok. 40 st. C w zaworach czerpalnych (pobierane z góry zasobnika). 

    Generalnie da się zrobić, chociaż nie będzie to łatwe. 

    Prawdę mówiąc mam przygotowany przepływowy zbiorniczek z grzałką, który zamierzałem zamontować w obiegu grzewczym PCi (np. na wypadek awarii pompy ciepła lub ekstremalnie niskich temperatur), ale ciągle brak czasu na taką przeróbkę. Oprócz w/w powodów, grzałkę tą chciałem zamontować do pomiaru COP pompy ciepła.

    Na Allegro można dostać tanie ciepłomierze, ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych, chociaż za legalizowany trzeba już zapłacić kilkaset złotych.Miałem już drobne przygody z moją instalacją...padła mi obiegówka z parteru. Firma przysłała nową, wymieniałem sam. Jednak przy wymianie, coś źle podłączyłem - stąd wynikały moje problemy z grzaniem parteru, bo obiegówka chodziła cały czas na 1 biegu!!!. Wczoraj wieczorem rozmawiałem przez telefon z, wytłumaczył mi co i jak, przepiąłem 2 druciki i od razu całość chodzi lepiej

    Wadą ciepłomierza z przepływomierzem wirnikowym są znaczne opory hydrauliczne (nawet rzędu 1m słupa wody, to dużo - w mojej instalacji mam pompę o podnoszeniu 6m, więc ciepłomierz znacznie zmniejszyłby przepływ). Nie mają tej wady ciepłomierze ultradźwiękowe, ale ich cena jest znacznie większa.

    Z takich ciekawostek to w przerwie montażu u Forsa80 (Witam prawie sąsiada ) panowie podmienli soft na nowszy. Chyba tej wersji wszyscy jeszcze nie mają.Ale jak się nie ma grzały, to można raz wychłodzić wodę w zasobniku do rządanej temperatury - np. takiej jak w c.o. na wieczór i podgrzać do temp. jaką osiągamy przy wyłąceniu PC. Taka symulacja warunków rzeczywistych. Ja mam ciepłomierz, więc sprawdzałem COP chwilowe, ale tak naprawdę najbardziej mnie cieszy jak średni COP jest wysoki, bo w końcu od tego zależą fakturki.

    Jest podział nastawień pracy CWU na dni robocze i weekendy oraz doszedł licznik ilości przepracowanych godziń pompy dla CWU i CO.

    No i po wymianie termometrów na DZ, które się sporo rozjechały teraz temperatury są bardziej wiarygodne.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :